Tanımlar
30 Mart 2024 Cumartesi 12:34 tarihinde yayınlandı
Öğrenme Kazanımları Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi'nde (AYÇ) bir öğrenme süreci tamamlandığında, öğrenen bireyin neyi bildiğini, anladığını ve yapabildiğini BİLGİ, BECERİ ve YETKİNLİKLER olarak tanımlayan ifadelerdir. Bu tanımda öğrenmenin şekli belirtilmemekte; öğrenmenin örgün, yaygın veya serbest öğrenme yoluyla gerçekleşebileceği varsayılmaktadır. İngilizcesi "Learning Outcome" olaran sözcüğün Türkçe karşılığı olarak bazı kaynaklarda öğrenme kazanımı yerine öğrenme çıktısı ifadesi kullanılmakla beraber TYÇ Yönetmeliği'nde öğrenme kazanımı ifadesi benimsenmiştir.
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi'nin (TYÇ) Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğe göre öğrenme kazanımları "herhangi bir öğrenme sürecinin tamamlanmasından sonra bireyin sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri" ifade eder. Benzer biçimde CEDEFOP (2014) öğrenme kazanımlarını şu şekilde tanımlamaktadır:
Öğrenme kazanımları öğrenenlerin öğrenme süreci sonunda kazandığı bilgi, beceri ve yetkinliklerdir; örgün, yaygın ya da serbest öğrenme süreçleri sonunda kişinin neyi bildiği, anladığı ve yapabildiğidir.
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi'nin (TYÇ) Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğe göre öğrenme kazanımları "herhangi bir öğrenme sürecinin tamamlanmasından sonra bireyin sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri" ifade eder. Benzer biçimde CEDEFOP (2014) öğrenme kazanımlarını şu şekilde tanımlamaktadır:
Öğrenme kazanımları öğrenenlerin öğrenme süreci sonunda kazandığı bilgi, beceri ve yetkinliklerdir; örgün, yaygın ya da serbest öğrenme süreçleri sonunda kişinin neyi bildiği, anladığı ve yapabildiğidir.
KULLANIM KILAVUZLARI
- Uzaktan Eğitim İçin Öğretim Elemanı Kılavuzları
- Uzaktan Eğitim İçin Öğrenci Kılavuzları
- Çerçeve Yönetim Sistemi (PDF)
- Çerçeve Yönetim Sistemi (MP4)
- Tez Yönetim Sistemi (PDF)
- YÖK Sanal Laboratuvarı
TANITIM KİTAPÇIKLARI
- Mesleki Yeterlilik Kurumu
- Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
ÇERÇEVE YÖNETİM SİSTEMİ
