TYÇ, sekiz seviye, seviye tanımlayıcıları ve yeterlilik türlerinden oluşan bir yapıya sahiptir. 
  1. Seviyeler, 1'den 8'e doğru sıralanır ve kolaydan zora, basitten karmaşığa doğru bir gelişim gösterir. 
  2. TYÇ seviyeleri, "seviye tanımlayıcıları" olarak adlandırılan öğrenme kazanımı ifadeleriyle tanımlanmıştır.
  3. Yeterlilik türleri ise, ortak özelliklere sahip ve aynı seviyedeki yeterlilikleri gruplandırmaya imkan sağlamaktadır. Örneğin, 4. Seviye Mesleki Yeterlilik Belgesi bir yeterlilik türü olup farklı meslekler için düzenlenen 4. Seviye Mesleki Yeterlilik Belgelerinin asgari ortak özelliklerini göstermektedir. TYÇ yaklaşımına göre, aynı seviyede birden fazla yeterlilik türü (4. Seviye Mesleki Yeterlilik Belgesi, Lise Diploması ve Ustalık Belgesi gibi) bulunabilir. Ancak aynı seviyedeki farklı yeterlilik türleri, birbirlerinin yerine geçmediği gibi, farjkı hak, yetki ve/veya muafiyetler sağlmaktadır. Farklı yeterlilik türlerinin aynı seviyede yer alması, aralarında zorluk ve karmaşıklık düzeyleri açısından bir "itibar denkliği" olduğunu göstermektedir. 
TYÇ seviyeleri, yeterlilik türleri ve sorumlu kurumlar TYÇ Diyagramı'nda görülebilmektedir.

Türkiye Yeterlilikler Veri Tabanı