TYÇ, sekiz seviyeden oluşmaktadır. Bu sekiz seviye, herhangi bir öğrenme türü ve alanı dikkate alınmadan, öğrenme kazanımlarıyla tanımlanmıştır. Bilgi, beceri ve yetkinlikten oluşan öğrenme kazanımı ifadeleri ise seviye tanımlayıcıları olarak adlandırılmaktadır. Seviye tanımlayıcıları, yeterliliklerin seviyesinin belirlenmesi ve diğer ülke yeterlilikleriyle karşılaştırılmasında kullanılmaktadır. TYÇ seviye tanımlayıcıları, aşağıdaki tabloda gösterilmektedir. 

BİLGİ:  TYÇ kapsamında "bilgi"; bir çalışma veya öğrenme alanı ile ilgili gerçeklerin, ilkelerin, teorilerin ve uygulamaların anlaşılmasını içeren kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır. 

BECERİ: TYÇ kapsamında "beceri"; bir çalışma veya öğrenme alanında edinilen mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme ile el becerisi, yöntem, materyal, araç ve gereçleri kullanabilmeyi gerektiren "bilgiyi kullanma" ve "problem çözme" olarak tanımlanmıştır.

YETKİNLİK: TYÇ kapsamında "yetkinlik"; bilgi ve becerilerin bir çalışma veya öğrenme ortamında sorumluluk alarak ve/veya özerk çalışma göstererek kullanılması, öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanması, toplumsal ve etik meselelerin ve sorumlulukların dikkate alınması olarak tanımlanmıştır. 

 
1. SEVİYE
(Okur Yazarlık Belgesi)
BİLGİ
  1. Kendisi ve çevresine ilişkin genel bilgiye sahip olma
BECERİ
  1. Basit görevleri yerine getirmek için gerekli temel beceriye sahip olma
YETKİNLİK
  1. Basit görevleri rehberlik ve gözetim altında gerçekleştirme
 
2. SEVİYE
(Yetişkinler 2. Kademe Eğitimi, Başarı Belgesi, Kurs Bitirme Belgesi)
BİLGİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanına ait başlangıç düzeyinde olgusal bilgiye sahip olma
BECERİ
  1. Görevleri yerine getirmek ve olası basit sorunları çözmek için gerekli bilgiyi kullanma
YETKİNLİK
  1. Basit görevleri gözetim altında sınırlı özerklik ile gerçekleştirme
  2. Hayat boyu öğrenme yaklaşımı kapsamında öğrenme ihtiyaçlarının farkında olma temel becerisine sahip olma
 
 
3. SEVİYE
(Yetişkinler 2. Kademe Eğitimi, Başarı Belgesi, Kurs Bitirme Belgesi)
BİLGİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanına ait başlangıç düzeyinde kurumsal, orta düzeyde olgusal bilgiye sahip olmak
BECERİ
  1. Görevleri yerine getirmek ve problem çözmek için, gerekli veri, yöntem ve araç gereçleri seçip kullanma becerisine sahip olma
YETKİNLİK
  1. Görevleri yerine getirmede sorumluluk alma
  2. Değişen şartları dikkate alarak görevi tamamlama
  3. Hayat boyu öğrenme yaklaşımı kapsamında öğrenme ihtiyaçlarını rehberlik eşiğinde belirleme ve karşılama
 
 
4. SEVİYE
(Lise Diploması, Lise Diploması (Mesleki ve Teknik Eğitim, Güzel Sanatlar ve Spor), Ustalık Belgesi, Kurs Bitirme Belgesi)
BİLGİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanına ait orta düzeyde kuramsal ve işlemsel, orta düzeyin üzerinde olgusal bilgiye sahip olma
BECERİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanına özgü iş ve işlemleri yerine getirmek ve sorunlara çözüm üretmek amacıyla bilişsel ve uygulamalı becerilere sahip olma
YETKİNLİK
  1. Öngörülebilir, ancak değişime açık ortamlarda, görevleri tanımlamak için tam sorumluluk alma
  2. Başkalarının yürüttüğü sıradan görevlerin gözetimini yapma, bu görevlerin değerlendirilmesinde ve iyileştirilmesinde sınırlı sorumluluk alma
  3. Hayat boyu öğrenme yaklaşımı kapsamında öğrenme ihtiyaçlarını karşılama ve rehberlik eşliğinde ileriye yönelik öğrenme hedeflerini belirleme
  4. Bir iş veya öğrenme alanındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile etik meseleler ve toplumsal sorunların ilişkisi konusunda farkındalığa sahip olma
 

 
5. SEVİYE
Önlisans Diploması (Genel), Önlisans Diploması (Mesleki)
BİLGİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanının sınırlarının farkında olarak, bu alana özgü, kapsamlı, kuramsal ve olgusal bilgilere sahip olma
BECERİ
  1. Sınırları belirlenmiş soyut ve somut sorunlara yaratıcı çözümler geliştirmede gerekli, kapsamlı, bilişsel ve uygulamalı becerilere sahip olma
YETKİNLİK
  1. Öngörülemeyen değişikliklerin olduğu ortamlarda yönetim ve gözetim görevi yapma
  2. Kendisinin ve başkalarının başarım düzeyini değerlendirme ve geliştirme
  3. Projelerin yönetimi dahil iş ve ya öğrenme ortamlarında işleme dair etkileşimde bulunma
  4. Bir iş veya öğrenme alanına yönelik hayat boyu öğrenme yaklaşımının kapsamına ve bu kapsamın örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda genel farkındalığa sahip olma
  5. Bir iş veya öğrenme alanındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olma
 
 
 
 
6. SEVİYE
Lisans Diploması
BİLGİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahip olma
BECERİ
  1. Uzmanlık gerektiren bir iş veya öğrenme alanında, karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli, uzmanlık ve yenilik nitelği gösteren ileri düzeyde becerilere sahip olma
YETKİNLİK
  1. Öngörülemeyen iş veya öğrenme ortamlarında sorumluluk alarak karar verme ve bu ortamlarda karmaşık teknik veya mesleki faaliyet veya projeleri yönetme
  2. Kişilerin ve grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alma
  3. Bir iş veya öğrenme alanına yönelik haya boyu öğrenme yaklaşımının kavramları, politikaları, araçlarının uygulaması ve bunların örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda deneyim sahibi olma
  4. Bir iş veya öğrenme değerlendirmesinde bulunurken toplumsal ve etik değerlerin farkında olma
 
 

 
7. SEVİYE
Yüksek Lisans Diploması (Tezli), Yüksek Lisans Diploması (Tezsiz)
BİLGİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmanın temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahhip olma
  2. Alanındaki ve alanın ilişkili olduğu değişik alanların arayüzündeki bilgi meselelerinde sorgulayıcı yaklaşıma sahip olma
BECERİ
  1. Bir iş veya öğrenme alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlardan bilgiyi bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olma
  2. İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olma
YETKİNLİK
  1. Öngörülemeyen, karmaşık ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren iş veya öğrenme ortamlarını yönetme ve dönüştürme ortamlarda karmaşık teknik veya mesleki faaliyet veya projeleri yönetme
  2. Karmaşıl bir ortamda değişimi yönetme tecrübesine sahip olma
  3. Mesleki bilgi ve uygulamaya katkı yaomak ve/veya takımların stratejik  başarım düzeyini değerlendirmek için sorumluluk alma
  4. Bir iş veya öğrenme alanına ve alanlar arasıdaki arayüz bilgisine yönelik hayat boyu öğrenme yaklaşımının kavram, politika, araçlar ve uygulaması ve bunların örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda liderlik yapma
  5. Bir iş veya öğrenme alanında, toplumsal ve etik meseleleri ve sorumlulukları dikkate alarak bilgiyi bütünleştirme ve yargıda bulunma